Skip to content
  • Αρχική
  • Το Μουσείο
    • Ιστορία
    • Ανθρώπινο δυναμικό
  • Η Έκθεση
    • Ο xώρος
    • Αίθουσα Χ. Τσούντα
    • Αίθουσα Κ. Ρωμαίου
  • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστημιακή
    • Προγράμματα για μαθητές
    • Προγράμματα για Ενήλικες
    • Διδακτικά κείμενα
  • Έρευνα
    • Φωτογραφικά αρχεία γλυπτών
    • Ερευνητικά Προγράμματα
  • Εκδηλώσεις
    • Διαλέξεις – Colloquia
    • Περιοδικές εκθέσεις
  • Εκδόσεις
  • Νέα
  • Επικοινωνία
Το Μουσείο Εκμαγείων

Το Μουσείο Εκμαγείων

Header 10
Header 9
Header 8
Header 7
Header 6
Header 5
Header 4
Header 3
Header 2
Header
header_10
header_09
header_08
header_07
header_06
header_05
header_04
header_03
header_02
header
  • Αρχική
  • Το Μουσείο
    • Ιστορία
    • Ανθρώπινο δυναμικό
  • Η Έκθεση
    • Ο xώρος
    • Αίθουσα Χ. Τσούντα
    • Αίθουσα Κ. Ρωμαίου
  • Εκπαίδευση
    • Πανεπιστημιακή
    • Προγράμματα για μαθητές
    • Προγράμματα για Ενήλικες
    • Διδακτικά κείμενα
  • Έρευνα
    • Φωτογραφικά αρχεία γλυπτών
    • Ερευνητικά Προγράμματα
  • Εκδηλώσεις
    • Διαλέξεις – Colloquia
    • Περιοδικές εκθέσεις
  • Εκδόσεις
  • Νέα
  • Επικοινωνία

Naturalistic approaches to language intervention: The case of educational programs of the Casts museum at Aristotle University of Thessaloniki, International Conference Language Disorders in Greek 7, Athens 2

POSTER_AUTH_SUNDAYS copy_2
POSTER_AUTH_SUNDAYS copy_2

N. Kazakidi, St. Stavrakaki, K. Megari

International Conference Language Disorders in Greek 7, Athens 2

2018

PDF File:
  POSTER_AUTH_SUNDAYS copy_2.pdf

 

Naturalistic approaches to educational intervention aim at providing educational training in real everyday-life conditions and by so doing to promote children’s linguistic and communication abilities. In this study we report οn the development of educational scenarios promoting the expressive and receptive linguistic abilities of children and teenagers with mental retardation in the context of a real museum environment.Our research team, specializing in classical archeology, linguistics, psychology and special education, develops educational scenarios for people with mental retardation at the Casts Museum of the Aristotle University of Thessaloniki (AUTH).

Our research team, specializing in classical archeology, linguistics, psychology and special education, develops educational scenarios for people with mental retardation at the Casts Museum of the Aristotle University of Thessaloniki (AUTH).

MAIN ΑIM AND ΟBJECTIVES :

-To enhance, expressive and receptive linguistic abilities;

-To promote familiarization with high aesthetic classical sculpture and its various connotations and symbolisms;

– To contribute to cognitive and social emotional development;

METHOD

• Performed in situ: relevant vocabulary is presented in front of some of the most representative sculptures of ancient Greek and Roman art.

• Supported by techniques such as visual observation, dramatization, role playing, drawing, educational material.

PARTICIPANTS: The program, which is currently being developed, was implemented experimentally at AUTH on Sunday (06/05/2018) with the participation of 7 children aged 8-15 (divided into three groups) and a group of 8 adults (aged 18-56).

Πλοήγηση άρθρων

Greece in crisis: Promoting the educational and social role of the Casts Museum AUTH via synergies, TXIX Universeum Network Meeting. Working Together: Partnerships, Co-creation, C
Ημερίδα: «Το αρχαιολογικό έργο του Τομέα Αρχαιολογίας του ΑΠΘ», Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018, Αμφιθέατρο του Μουσείου
  • ΕλληνικάΕλληνικά
  • EnglishEnglish

Τελευταία Νέα

12/06/2019
Ημερίδα - Επιμόρφωση καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης
12/06/2019
ΠΕΡΙΟΔΙΚH ΕΚΘΕΣΗ (NΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018 ― ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2019): Ανασκαφή Δίου. Μια διαδρομή 90 χρόνων. 1928-2019
02/11/2017
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ ΟΜΟΤΙΜΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ Θ. ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ-ΤΙΒΕΡΙΟΥ
06/04/2016
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ (ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2016 - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2017): ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΙΚΛΗ ΕΩΣ ΤΟΝ ΘΕΟΔΟΣΙΟ Β΄
21/07/2014
Πρόγραμμα Αριστεία ΙΙ (2014-2015)
1 2 3 … 7 »

Περισσότερα

afisa synedriou

afisa

BACK 02
BACK 01
BACK 02
BACK 01

© 2023 Το Μουσείο Εκμαγείων

Powered by websites.auth