PFD File:
ΑΦΙΣΑ 2 ΑΠΘ ΚΥΡΙΑΚΗ 2019.pdf
To Μουσείο Εκμαγείων του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ θα υποδεχθεί στον χώρο του την Κυριακή, 12 Μαΐου 2019, στο πλαίσιο των δράσεων «ΑΠΘ την Κυριακή» για δεύτερη συνεχή χρονιά άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με τους Στ. Σταυρακάκη, Ε. Κεχαγιά(αν. καθ. Νευρογλωσσολογίας, School of Physical and Occupational Therapy, McGill University Scientific Director, CRIR), Π. Μπαμίδη, (αν. καθ. Εργαστήρι Ιατρικής Φυσικής, Τμήμα Ιατρικής Α.Π.Θ.) και Κ. Μέγαρη (Δρ ψυχολογίας Α.Π.Θ., υπευθ. ΚΔΑΠ-ΜεΑ Δήμου Καλαμαριάς.
Θα επιχειρήσουμε, με την υποστήριξη ειδικών επιστημόνων της κλασικής αρχαιολογίας, νευρογλωσσολογίας και ψυχολογίας, να ενισχύσουμε σε μαθητές και ενήλικες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες την πρόσληψη όρων και εννοιών και την ανάκληση και λεκτική έκφραση συναισθημάτων μέσω της καθοδηγούμενης και αυθόρμητης παρατήρησης πιστών αντιγράφων επιλεγμένων έργων της ελληνικής γλυπτικής (κούροι και κόρες, θεός του Αρτεμισίου, αετωματικά γλυπτά του ναού του Διός στην Ολυμπία, ανάγλυφα της ζωφόρου του Παρθενώνα, Ερμής του Πραξιτέλη κ.ά.).
Σε ένα παιχνίδι ρόλων οι συμμετέχοντες θα σχηματίσουν ομάδες και θα κληθούν να ενσαρκώσουν τους αρχαϊκούς κούρους και κόρες, τους θεούς της κλασικής αρχαιότητας, τους Κενταύρους ή άλλες μορφές της ελληνικής μυθολογίας αντιγράφοντας τη στάση τους· θα γίνουν οι ίδιοι «ήρωες» και θα κληθούν να εκφράσουν λεκτικά την πηγή της δύναμής τους. Μέσω της οπτικής και απτικής επαφής με έντεχνες δημιουργίες υψηλής αισθητικής είναι δυνατό να απελευθερωθούν ισχυρά συναισθήματα. Ειδικότερα, η φαντασιακή ταύτιση των συμμετεχόντων με τα αγάλματα είναι δυνατό να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή τους: τα αγάλματα, ιδανικά στην κατασκευή τους (τέλειες αναλογίες), ατελή στην παρούσα πραγματικότητά τους (ακέφαλα και ακρωτηριασμένα) διατηρούν την αισθητική τους αξία και την αρχική τους μοναδικότητα (αναγνώριση της μη ακεραιότητας ως σχετικής κατάστασης, παράλληλης με την αναπηρία, σωματική ή νοητική).
Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί μαζί με τους συνοδούς των συμμετεχόντων και συνοδεύεται από παιχνίδι εικαστικής δημιουργίας (ζωγραφική, πλαστελίνη) και έντυπο ενημερωτικό υλικό για τους συνοδούς.